Volvo 460 kenteken check
Alles over Volvo 460 kentekens. Meer dan 2 zijn bij ons bekend.
Check je Volvo 460 :
Vul hieronder het kenteken in dat je wilt opzoeken en klik op de oranje knop.
Blader door Volvo 460 kentekens
Over de Volvo 460
De Volvo 400-serie werd in 1988 geïntroduceerd als opvolger van de vooral in Nederland, Engeland en Frankrijk populaire 300-serie. De techniek van de nieuwe 400-serie werd al eerder getoond in het sportieve neefje van de familie, de bijzondere Volvo 480 (introductie 1985). Al deze modellen werden gebouwd in het Limburgse Born.
In tegenstelling tot de 300-serie, die oorspronkelijk door DAF ontwikkeld was, is de 400-serie ontwikkeld met dwarsliggende motor en voorwielaandrijving. Met de opkomst van het lease-rijden sloeg de 440 aan bij een brede doelgroep en werd voor velen de eerste Volvo. De 400-serie bestaat uit de modellen 440, 460 en de eerder genoemde 480. Die nummering slaat niet op de motorisering, maar op de carrosserievariant; waarbij de 440 een 5 deurs hatchback is en de 460 (geïntroduceerd in 1989) een vierdeurs sedan. De 460 werd geïntroduceerd met een iets ander front dan de 440; de grille was uitgevoerd in verchroomd kunststof in tegenstelling tot het zwarte geblokte kunststof van de 440. Er is nooit een officiële estate-uitvoering van de 440 verschenen. Wel is door Toncar een speciale achterklep op de markt gebracht waardoor de auto toch een estate-uiterlijk kon krijgen. Deze ontwikkeling werd door Volvo actief bestreden.
Bij de introductie van de 480 (modeljaar 1986) verscheen de B18E, een nieuw ontwikkeld injectie-motorblok met een cylinderinhoud van 1721cc. Aan de motorselectie werden toegevoegd voor de 440 en 460 een carburateurversie (B18K), een Turboversie (B18FT) (gebaseerd op de multipoint-injectiemotor B18F) en een singlepoint-injectiemotor (B18U, introductie 1991). De motorblokken waren afkomstig van Renault. Verscheidene blokken waren al bekend van de Volvo 340 1.7. Ook verschenen later een 2.0 liter blok (B20U/F) en een 1.6 (B16F). Vanaf medio 1993 (modeljaar 1994) werd tot slot een 1.9 turbo-dieselmotor (D19T) leverbaar, ook afkomstig van Renault. Op de 400-serie was in eerste instantie een 4-traps automaat (ZF4HP14Q) leverbaar; met de introductie van de B18U in 1991 kwam daar een CVT (doorontwikkeling van de Variomatic) bij. Deze "High-Tech Automaat" werd uitsluitend geleverd voor dit motortype, voor alle overige motorvarianten bleef de ZF-automaat.