Mercedes-Benz M-klasse kenteken check
Ontdek kenteken details van Mercedes-Benz M-klasse. 1 in onze database.
Check je Mercedes-Benz M-klasse :
Vul hieronder het kenteken in dat je wilt opzoeken en klik op de oranje knop.
Blader door Mercedes-Benz M-klasse kentekens -
Over de Mercedes-Benz M-klasse
De Mercedes-Benz M-Klasse was de eerste SUV van Mercedes-Benz. Hij bestaat sinds 1997. In 2005 kwam de tweede, en in 2011 de derde, generatie uit. Het was deze wagen die de algemene trend van luxeterreinwagens (SUV's) zette, ondanks het feit dat de concurrent Range Rover (net zoals merkgenoot Land Rover Discovery) al decennia bestond. De M-Klasse kreeg later meer concurrentie van onder andere de X5, de Cayenne en de XC90. De Mercedes-Benz M-Klasse wordt net als de R-Klasse gebouwd in Tuscaloosa, Amerika en in Mexico. De W163 is gebouwd van 1997 tot 2005. Van de eerste M-Klasse zijn sinds 1997 meer dan 600 000 exemplaren verkocht.De nieuwe generatie M-Klasse type W164, vanaf 2005 tot 2011, is groter en ruimer dan zijn voorganger: de lengte groeide met 15 centimeter, waardoor de M-Klasse qua lengte vergelijkbaar is met een Range Rover Sport. Het onderstel van de M-Klasse kan vergeleken worden met de referenties op de markt: de onafhankelijke wielen met een afzonderlijk onderstel werden bij de modelwissel vervangen door een zelfdragende structuur. Ook de aandrijving is aangepast: elke M-klasse is uitgerust met de 7G-Tronic-zeventrapsautomaat van Mercedes-BenzDe nieuwe Mercedes ML-klasse is gegroeid. Deze derde generatie kreeg er in de breedte en de lengte wat millimeters bij, maar wist wel af te slanken qua gewicht en vooral qua verbruik. Een combinatie van Europese eisen (verbruik) en de populaire groeimarkten (formaat).
De nieuwe Mercedes ML-klasse staat als een ML-klasse. Van voor tot achteren zijn de beide voorgaande generaties erin te herkennen. Wennen aan het ontwerp is dan ook niet nodig. Mercedes houdt het eenvoudig. En daarmee volgt men de weg die het de afgelopen jaren is ingeslagen en Audi al tijden hanteert: geen designrevolutie maar evolutie. Dat betekent echter nog niet dat de nieuwe ML niet herkenbaar is als dusdanig. Hij staat er zeker modern bij. Gegroeid is ?ie ook; voortaan is hij 24 mm langer en 16 mm breder en bedraagt de maximale bagageruimte 2.010 liter. De ML-klasse is nu eenmaal razend populair in de Verenigde Staten en nieuwe markten als Rusland en China. Ja, daar kennen ze het woord downsizing (nog) niet.