Fiat Uno kenteken check

Kenteken gegevens van Fiat Uno. 4 voertuigen in onze DB.

Check je Fiat Uno :

Vul hieronder het kenteken in dat je wilt opzoeken en klik op de oranje knop.

Blader door Fiat Uno kentekens

Over de Fiat Uno

De Fiat Uno is een economyklasse auto, geproduceerd door het Italiaanse automerk Fiat. De Fiat Uno werd in 1983 geïntroduceerd, en in Italië tot 1995 geproduceerd. In Zuid-Amerika wordt de auto nog steeds geproduceerd. De Uno werd in 1983 geïntroduceerd als opvolger van de Fiat 127. De Uno werd ontworpen door Giorgetto Giugiaro's ItalDesign. De eerste serie van de Uno kende modellen met drie deuren en modellen met vijf deuren, van het type hatchback. De auto werd bij zijn introductie geprezen om het interieur en het lage brandstofverbruik. Giugiaro verwerkte in de Uno veel ideeën die hij had opgestoken van zijn Lancia Megagamma. De Uno bewees dat een auto niet noodzakelijkerwijs laag gebouwd hoefde te zijn om aerodynamisch te zijn. In 1984 werd de Fiat Uno verkozen tot Europese auto van het jaar. Oorspronkelijk werd de Uno geleverd met een 0.9 liter (903 cc) OHV, 1.1 liter (1116 cc), en 1.3 liter (1301 cc) SOHC-benzinemotor. Een paar maanden later volgde een versie met een 1.3 liter dieselmotor. Vanaf 1985 werd een versie met 1.0 liter (999 cc) SOHC FIRE-motor geproduceerd. Deze had een lichtere motor met minder onderdelen. In 1987 volgde een 1.7 liter dieselversie, de 60DS.In september 1989 onderging de Uno een grote make-over. Onder andere het chassis werd aangepast om de luchtweerstand te verbeteren naar Cd 0.30. Het uiterlijk van de tweede serie Fiat Uno's was gemodelleerd naar dat van de Fiat Tipo.

Ook het interieur onderging een verandering. Bij de eerste serie klaagden veel kopers over het feit dat het dashboard zou rammelen. Dit werd bij de tweede serie verholpen. De oude 1.1 liter-motor werd vervangen door een nieuwe FIRE-motor of anders een op de Fiat Tipo gebaseerde 1.4 liter (1372 cc) motor. De tweede serie van de Fiat Uno werd geproduceerd in Italië tot 1995. Daarna stopte de productie, alsmede de verkoop van dit type auto in West-Europa. In totaal waren er toen 6.032.911 Fiat Uno's gebouwd.

Van deze serie is in beperkte oplage ook een cabriolet versie geweest. De Uno's verlieten als normale productie auto's de fabriek in Turijn (Italië). Door carrosseriebouwers, werden de auto's aangepast. Het dak werd verwijderd, een stalen kooi (roll-bar) geplaatst, en verder afgewerkt. Voor Nederland was Cabrioni Cabrio design verantwoordelijk voor de aanpassingen. Zij hebben ook de Fiat Panda, Peugeot 106, Renault Clio en de Mini op deze wijze voorzien van een cabriodak. In 2011 staan er hooguit in de Nederlandse registers nog maar tien geregistreerd. Hiervan rijden er nog maar vijf of zes van rond. De overige Uno cabrio's staan geschorst bij het RDW te wachten op betere tijden.

Filmpjes

Nog geen reviews voor de Fiat Uno kenteken check. Gemiddeld hebben voertuigen uit dit segment 1 reviews met een gemiddelde score van 5 van 5 sterren.

Andere modellen van Fiat