Ferrari 575M kenteken check
Ontdek kenteken details van Ferrari 575M. 1 in onze database.
Check je Ferrari 575M :
Vul hieronder het kenteken in dat je wilt opzoeken en klik op de oranje knop.
Blader door Ferrari 575M kentekens -
Over de Ferrari 575M
De Ferrari 575M Maranello is een GT van het Italiaanse automerk Ferrari en werd voor het eerst voorgesteld op de Autosalon van Genève in 2002 als opvolger van de Ferrari 550 Maranello. De 575M Maranello is eerder een bijgewerkte versie van de 550 Maranello, met een kleine door Pininfarina aangepaste styling, dan een compleet nieuw model. De motor bleef net als bij de 550 een V12 die vooraan werd gemonteerd, maar werd zoals de naam aangeeft vergroot van ongeveer 5500 cc voor de 550 Maranello naar 5750 cc. De M in de naam staat voor modificata (gewijzigd in het Italiaans) en staat voor de andere wijzigingen ten opzichte van de 550, op zowel mechanisch als stilistisch vlak. Zo kreeg de 575 een nieuwe versnellingsbak met technologie uit de F1. Deze wijzigingen brachten de topsnelheid van de 575M Maranello op 325 km/u en zorgden ervoor dat hij van 0 tot 100 km/u gaat in 4,2 seconden. In 2003 werd samen met N.technology speciaal voor privéteams die deelnemen aan de GT-kampioenschappen zoals de FIA GT een circuitversie van de 575 ontwikkeld. De C van GTC staat dan ook voor competizione, competitie. De cilinderinhoud werd vergroot tot 5.997 cc en de wagen werd gebouwd met lichtere materialen. Het vermogen van de 575 GTC kwam op 605 pk te liggen. In 2004 besloot Ferrari om enkele wijzigingen van de GTC ook beschikbaar te maken op de straatversie van de 575.De Ferrari Superamerica is de open variant van de Ferrari 575M Maranello. Ook van de Ferrari 550 Maranello was al eens een open variant, namelijk de 550 Barchetta. Is de 575M (van modificata) slechts een verbeterde versie van de 550 Maranello en zijn de uiterlijke verschillen klein, de Superamerica lijkt maar weinig op de 550 Barchetta. De oude spyder had nog een conservatieve dak constructie, de nieuwe heeft een zogenoemd Revocromico dak. Dit dak, gepatenteerd door Fioravanti, is enig in zijn soort. Het principe is simpel: Het glazen dak schaniert bij de c-stijl waardoor het dak in open toestand plat achterop de kofferbak ligt. Het is dus ook niet een echte spyder, maar meer een bijzonder soort targa. Technisch is de Superamerica vrijwel gelijk, al heeft de Superamerica door een aangepast uitlaatsysteem 540 pk (de 575 komt tot 515 pk). De topsnelheid van de exclusieve cabrio ligt op 320 km/u.
Het is niet de eerste keer dat Ferrari de naam Superamerica gebruikt. In de jaren 50 en 60 was dit de benaming voor uiterst exclusieve en snelle versies van Ferrari. Deze hadden dan ook niet de 3 liter v12 aan boord maar vaak opgevoerde v12's met meestal een cilinderinhoud van rond de 5 liter.