Audi A8 kenteken check

Ontdek kenteken details van Audi A8. 792 in onze database.

Check je Audi A8 :

Vul hieronder het kenteken in dat je wilt opzoeken en klik op de oranje knop.

Actueel aanbod Audi A8 - bijgewerkt op

Onze slimme zoekbots houden het internet continu in de gaten voor het aanbod van de nieuwste Audi A8 voertuigen. Hieronder vind je een overzicht van de meest recente te koop aangeboden voertuigen waarvoor je een kenteken check kunt uitvoeren:

Kenteken 72PVGR

Audi A84.2 quattro Pro Line LPG G3 Leder Navi Cruise Luch

Kenteken 72PVGR

366150 km - 3440

Aangeboden sinds

Kenteken 74LNXB

Audi A84.2 V8 Quattro Exclusive Orig NL Leder Xenon Navi

Kenteken 74LNXB

197994 km - 7499

Aangeboden sinds

Kenteken N339KK

Audi A83.2 FSI quattro

Kenteken N339KK

363436 km - 3240

Aangeboden sinds

Kenteken 43RJSH

Audi A83.0 TDI quattro

Kenteken 43RJSH

272102 km - 3240

Aangeboden sinds

Kenteken HH290B

Audi A84.2 TDI quattro Pro Line+

Kenteken HH290B

310268 km - 10900

Aangeboden sinds

Kenteken RJ049L

Audi A8A8 50 TDI quattro

Kenteken RJ049L

174250 km - 39750

Aangeboden sinds

Kenteken 10LRFH

Audi A8A8 4.2 q. Exclusive

Kenteken 10LRFH

180000 km - 5200

Aangeboden sinds

Kenteken 55TBG8

Audi A84.2 FSI quattro Pro Line+ NL AUTO! HELE VOLLE AUTO

Kenteken 55TBG8

142105 km - 26995

Aangeboden sinds

Kenteken 90SLGN

Audi A83.2 FSI q. Pro Line ACC!

Kenteken 90SLGN

244130 km - 8250

Aangeboden sinds

Kenteken N407DK

Audi A860 TFSI e quattro Pro Line Plus 449pk | Pano | Vie

Kenteken N407DK

85064 km - 55800

Aangeboden sinds

Kenteken 49SJDK

Audi A8A8 4.2 quattro Pro Line

Kenteken 49SJDK

256000 km - 7000

Aangeboden sinds

Blader door Audi A8 kentekens -

Over de Audi A8

De Audi A8 is een luxe-sedan uit het topklasse-segment van het Duitse automerk Audi. Het is de opvolger van de Audi V8.In 1994 werd de eerste Audi A8 voorgesteld aan het publiek. Het was toen de eerste luxe-sedan met een volledig aluminium carrosserie, genaamd ASF (Audi Space Frame) en tevens 's werelds eerste auto met een volledig aluminium platform. Door het gebruik van aluminium bleef de A8 lichter dan zijn directe concurrenten. Dit waren onder andere de BMW 7-serie, Mercedes-Benz S-Klasse. Bovendien was de A8 in die tijd als enige met vierwielaandrijving (quattro) te bestellen. Ook was de A8 vanaf 1999 te verkrijgen met een verlengde wielbasis (Lang), de A8L. Dit kwam ten goede van de achterpassagiers. De A8 (interne fabriekscode Typ 4D) maakte gebruik van Audi's nieuw ontwikkelde lichtgewicht D2 platform vervaardigd uit aluminium. Hoewel er ook nog een D1 platform is, waar de Volkswagen Phaeton gebruik van maakt, is dit het eerste D platform.

De basismotor was een 2.8-liter V6 met voorwielaandrijving die ook verkrijgbaar was met vierwielaandrijving. In 1996 werd de motor vervangen voor exemplaar met 5 kleppen per cilinder. Verder was er nog een 3,7 en 4,2-liter V8-motor, waarvan laatst genoemde ook gebruikt werd in de Audi S8. In 2001 kwam er de net ontwikkelde 6,0-liter W12-motor op de markt. Omdat de twaalfcilindermotor op het laatste moment nog geïntroduceerd is, zijn er slechts een zeer klein aantal van geproduceerd.

De dieselmotoren verschenen later met onder andere verschillende varianten van de 2,5-liter V6 TDI. In 2000 verscheen er een 3,3-liter V8 TDI wat Audi's eerste dieselmotor met common-rail-inspuit technologie was.In 1996 werd er een sportieve versie van de A8 geïntroduceerd, de Audi S8. Hiermee was Audi één van de eersten die een sportieve limousine op de markt bracht.In 1999 werd de A8 geüpdatet, de aanpassingen omvatten onder andere nieuwe kleuren, een grotere passagiersspiegel en verschillende veranderingen in het interieur.In 2003 kwam de tweede generatie A8 (interne fabriekscode Typ 4E) op de markt, hij werd iets groter en maakt gebruik van het D3-platform. Met de vernieuwde A8 wilde Audi een sportieve limousine creëren, mede omdat de Volkswagen Phaeton al op comfort is afgestemd. Audi claimde dat het de sportiefste limousine in zijn soort is. Een technische noviteit op de Audi A8 is de toepassing van LED-technologie in de koplampen, die vanwege het geringe energieverbruik nauwelijks nog voor een hoger brandstoffenverbruik zorgt. Audi paste FSI-inspuit technologie toe voor de benzine motoren en common-rail injectie voor de TDI-dieselmotoren. Voor de lichtere motoren is de A8 beschikbaar met multitronic, een Continu Variabele Transmissie. Daarnaast is er een 6-traps Tiptronic automatische versnellingsbak waarmee ook handmatig schakelen mogelijk is. Ook het motoraanbod werd helemaal vernieuwd op de 3.7 V8 en 4.2 V8 na. Beide motor stegen echter wel in vermogen. Ook werd er een nieuwe 4,0-liter V8 TDI dieselmotor leverbaar met 275 pk en een begrensd koppel van 650 Nm.In 2004 kwam er een speciale versie van de Audi A8 op de markt: de Audi A8 W12. Deze limousine heeft de doorontwikkelde twaalfcilindermotor van 450 pk, begrensd op een snelheid van 250 km/u. Deze snelheid kan deze auto in minder dan 30 seconden halen. De krachtbron is gekoppeld aan een zestraps tiptronic automaat die eventueel zelf vanaf het stuur te bedienen is. De W12 had als enige A8 de nieuwe single-frame grille, de anderen hadden nog de klassieke Audi grille, later werd de nieuwe grille op iedere A8 toegepast. Daarnaast heeft de auto standaard quattro vierwielaandrijving en automatisch geregelde luchtvering. De W12 werd het stokpaardje van Audi, samen met de R8. Deze wagen werd ook gebruikt in de films The Transporter 2 en The Transporter 3 met o.a. Jason Statham. De Audi A8 L 6.0 W12 is de duurste verkrijgbare Audi, zelfs de standaardversie van de R8 is goedkoper.In 2005 onderging de A8 D3 een lichte restyling. Alle modellen kregen vanaf nu de single-frame grille die op de A8 W12 debuteerde. Ook werd de 4,0-liter V8 TDI vervangen voor een krachtigere 4,2-liter V8 TDI. Omdat Audi geen geschikte versnellingsbak in huis had is het koppel van deze motor begrensd op 650 Nm. In 2007 werd de motor in de Audi Q7 leverbaar waarbij er een versterkte versnellingsbak wordt gebruikt. Hierdoor heeft de motor in de Q7 een koppel van 760 Nm. Daarnaast werd ook de 3,0-liter V6 vervangen voor een 3,2-liter V6 FSI met directe benzine-inspuiting.In 2006 is de Audi S8 op de markt gekomen, dit is een sportieve versie van de A8 met een 5,2-liter V10 FSI motor, die gebaseerd is op de V10 van de Lamborghini Gallardo en ook in de S6 te vinden is. Door middel van een 2 millimeter grotere boring nam de cilinderinhoud met 0,2-liter toe ten opzichte van de 5,0-liter metende V10 van Lamborghini. Daarnaast kreeg de motor ook directe benzine inspuiting en werd het koppel hoger. De motor levert 450 pk en 540 Nm en heeft daarmee hetzelfde vermogen als de W12-versie, die nog wel meer trekkracht heeft.In 2007 kreeg de A8 opnieuw een lichte update, voortaan heeft de auto standaard de stuurinrichting van de S8 en de ook luchtvering werd gewijzigd. Ook kwam er nieuwe basismotor, een 2,8-liter V6 FSIe. De 'e' staat voor zuinige modellen van Audi. De A8 D3 werd begin 2010 opgevolgd door de D4.

Filmpjes

Nog geen reviews voor de Audi A8 kenteken check. Gemiddeld hebben voertuigen uit dit segment 6 reviews met een gemiddelde score van 4 van 5 sterren.

Andere modellen van Audi