Alfa Romeo 159 kenteken check
Alfa Romeo 159: check kentekens. 5 in onze collectie.
Check je Alfa Romeo 159 :
Vul hieronder het kenteken in dat je wilt opzoeken en klik op de oranje knop.
Blader door Alfa Romeo 159 kentekens
Over de Alfa Romeo 159
De Alfa Romeo 159 volgde in 2006 hij de 156 op als Alfa's wapen tegen de populaire BMW 3-serie.
Het design van de 159 kwam van Giorgetto Giugiaro in samenwerking met het eigen Centro Stile van Alfa Romeo en bouwt voort op zijn voorganger, de 156 en toont vele gelijkenissen met Alfa's coupe, de Brera. Opnieuw is het een typische Italiaanse wagen met een elegant en sportief uiterlijk. De voorkant begint opnieuw bij de typische Alfa Romeo grille en bepaalt voor een groot stuk de volledige lijn van de wagen. Over de motorkap loopt de lijn verder in een V vorm naar boven toe en loopt via de zijkanten door naar achter. Het interieur is ontworpen door het Centro Stile van Alfa Romeo en moet met de "cockpit" stijl die volledig naar de bestuurder gericht is de sportiviteit benadrukken.Een belangrijke doelstelling bij het bouwen van de 159 was het verhogen van de veiligheid, zowel actief als passief. Om dit te bereiken werd het nieuwe Premium platform ontwikkeld en in totaal bevat de 159 acht airbags. De Alfa 159 kreeg van de EuroNCAP de volle vijf sterren.
De 159 kreeg drie nieuwe benzine motoren ten opzichte van zijn voorganger: de 3.2 V6 24v van 260 pk, de 2.2 van 185 pk en de 1.9 van 160 pk. Alle drie zijn het JTS (Jet Thrust Stoichiometric) motoren met directe inspuiting. De JTD diesel motoren werden voorzien van de Multijet technologie en kregen de naam JTDM. De krachtigste is de 5 cilinder 2.4 20v motor met een vermogen van 200 pk en een maximaal koppel van 400 Nm. Deze is inmiddels vervangen door een versie met 210 pk waarbij het maximum koppel al beschikbaar is bij 1500 in plaats van 2000 toeren per minuut. De andere twee beschikbare diesel motoren zijn de gebruikelijke 1.9-motoren: eentje met 8 kleppen en 120 pk en eentje met 16 kleppen en 150 pk. De aandrijving van de 159 blijft gebeuren via de voorwielen maar hij kan uitgerust worden met het Q4 systeem van Alfa Romeo dat zorgt voor dynamische vierwielaandrijving. Verder moeten een double wishbone-ophanging vooraan en een multilink-ophanging achteraan voor een goede wegligging zorgen.
Sinds juni 2009 is er dan de 2.0 JTDm 16v. Het antwoord van Alfa op de strengere milieunormen. Met zijn 170pk en een maximaal koppel van 360 Nm al bij 1750 tpm, is de fabriek er met deze prestaties er toch in geslaagd er een B label van te maken (een gemiddeld verbruik van 1 op 19,6 en een CO2-uitstoot van maar 136 g/km). Standaard hebben alle Alfa diesels uiteraard al jaren een roetfilter (zelfs toen het nog niet verplicht was).Er zijn plannen geweest om een GTA versie van de 159 te ontwikkelen. De GTA zou de bekende, door Ferrari ontwikkelde, Maserati 4.2L V8 krachtbron met een vermogen van 400pk moeten krijgen. Deze versie is echter nooit geproduceerd. Deze motor werd voor het eerst bij Alfa Romeo gepresenteerd in de Brera concept. Ook hier bleef deze krachtbron in het productiemodel achterwege. Dit had te maken met het feit dat de 8C Competizione reeds in ontwikkeling was. Hiervan was reeds bekend dat dit gelimiteerde top model deze motor zou gaan krijgen. Voor de 8C werd de motorinhoud vergroot tot 4.7L en het vermogen nam toe tot 450pk.