Alfa Romeo 155 kenteken check
Alfa Romeo 155 kenteken opzoeken. 5 kentekens voor jou.
Check je Alfa Romeo 155 :
Vul hieronder het kenteken in dat je wilt opzoeken en klik op de oranje knop.
Blader door Alfa Romeo 155 kentekens
Over de Alfa Romeo 155
De Alfa Romeo 155 was een sedan van het Italiaanse automerk Alfa Romeo en werd geproduceerd van 1992 tot 1998.
De Alfa Romeo 155 volgde de Alfa Romeo 75 op en qua design lijkt hij er nog wat op. Technisch gezien was het echter een grote verandering, de 75 was een typische Alfa met achterwielaandrijving terwijl de nieuwe 155 volledig via de voorwielen werd aangedreven. De reden voor deze grote wijziging was FIAT, dat eigenaar was geworden van Alfa Romeo in 1986. Alfa Romeo stond er economisch gezien niet goed voor en FIAT besloot om over te schakelen op het goedkoper te produceren voorwielaandrijving. Een ander gevolg van deze overname was dat als basis voor de nieuwe Alfa het onderstel van de in 1988 geïntroduceerde Fiat Tipo werd genomen.
Om het verlies van de achterwielaandrijving op te vangen werd de 2 L versie (230 pk) met een Q4 vierwielaandrijfsysteem uitgerust. De techniek werd overgenomen uit de Lancia Delta Integrale, die eveneens gebaseerd was op de Fiat Tipo.In mei 1995 kreeg de 155 een facelift en nieuwe motoren. De meeste motoren kregen 16 kleppen in plaats van 8 . De 2.0 Twin Spark werd vervangen door de 2.0 Twin Spark 16V die reeds terug te vinden was in de 145. De 155 werd ook leverbaar met een speciaal "Sport-pakket". Dit sportpakket bestond uit een spoiler op de achterklep, zwarte lichtmetalen Speedline Stellare velgen, sideskirts in carrosseriekleur en een 15mm verlaagd onderstel, dat was geïnspireerd op de successen op het circuit.
Ook werd de spoorbreedte vergroot door velgen met een ander ET waarde te monteren, wat resulteerde in een grotere stabiliteit. Door deze aanpassing moesten de wielkasten verbreed worden. Daarom wordt een gefacelifte 155 ookwel een Wide Body genoemd. Verdere opvallende uiterlijke veranderingen waren in eerste instantie ronde richtingaanwijzers welke snel werden vervangen druppelvormige exemplaren op de zijkant in plaats van rechthoekige en een grille met een chrome rand, voorheen in carrosseriekleur, waarvan het "gaas" dieper lag. Over het algemeen heeft de 155 een sportiever uiterlijk gekregen door de facelift, dit is iets wat veel automobiel fabrikanten doen om de verkopen nog wat op te krikken nadat het model al een tijdje op de markt is.Om de 155 in te zetten in de touring kampioenschappen werd er een GTA (Gran Turismo Allegerita) versie gebouwd. De term GTA was niet nieuw en werd eerder gebruikt voor de sportieve versie van de Giulia. De GTA kreeg vierwielaandrijving en een tweeliter motor die met turbo zorgt voor een vermogen van 400 pk voor de raceversie en 230 pk voor de productieversie. Voor het DTM kampioenschap werd een V6 TI gebouwd. Tussen 1992 en 1994 won de 155 onder andere het Italiaanse Superturismo kampioenschap, het Britse Touring Car kampioenschap, het Duitse DTM en het Spaanse Touring Car kampioenschap.De italiaanse coureur Nicola Larini won het eindklassement van de DTM kampioenschap in 1993 met de Alfa Romeo 155 GTA